Długość taśmy smyczowej z pojedynczym karabińczykiem, dwoma karabińczykami lub wąsem GSM wynosi 90cm. W naszej ofercie dostępne są cztery szerokości taśmy: 10mm, 15mm, 20mm i 25m. W zależności od wybranego wariantu, do formatu netto należy dodać po 1.5mm spadów od góry oraz 1.5mm spadów od dołu.
ETAP 1 - PRZYGOTOWANIE OBSZARU ROBOCZEGO
Jeżeli przykładowo chcemy zaprojektować nadruk na smycz o długości 90cm i szerokości 20mm (format netto), powinniśmy w dowolnym programie graficznym przygotować prostokąt o wymiarach:
90cm długość oraz
2.3cm wysokość (format brutto).
Następnie wyznaczamy granice horyzontalnego obszaru roboczego, dodając linie pomocnicze w odległości 3mm od górnej krawędzi oraz 3mm od dolnej krawędzi. Mimo, iż spady wynoszą tylko 1.5mm od góry i dołu, dodajemy kolejne 1.5mm odstępu (razem po 3mm od góry i dołu), aby zamieszczane na taśmie smyczowej elementy nie stykały się bezpośrednio z krawędziami taśmy.
Kolejnym krokiem jest wyznaczenie granic wertykalnych naszego obszaru roboczego, poprzez dodanie linii pomocniczych w odległości 4cm od lewej krawędzi oraz 4cm od prawej krawędzi. Dzięki zachowaniu tych odległości będziemy mieć pewność, że nasze logotypy, napisy lub inne ważne elementy nie będą przeszyte nitką.
W ten sposób wyznaczony został obszar roboczy (znaczony na poniższym rysunku na zielono), w którym umieszczamy teksty, logotypy oraz inne dowolne grafiki, z zachowaniem opisanych wcześniej odstępów pionowych i poziomych.
ETAP 2 - PROJEKT FRONTU SMYCZY
W wyznaczonym obszarze roboczym nanosimy logotpy, napisy, adresy stron internetowych, numery telefonów, elementy graficzne oraz wszystkie inne istotne informacje, które muszą być uwydatnione na stronie zewnętrznej naszej smyczy.
Ostatnim krokiem jest dodanie tła na całej powierzchni taśmy smyczowej. Możemy zastosować jednolity kolor, gradient lub tło graficzne. Na poniższym przykładzie pokazaliśmy projekt smyczy z jednokolorowym tłem (pierwszy od góry) oraz smyczy świątecznej (drugi od góry), w którym białe renifery oraz choinki są spójnym elementem tła i będą przeszyte nitką, ponieważ przekroczyliśmy dopuszczalne odstępy pionowe. W tym konkretnym przypadku jest to tylko element dekoracyjny, a nie istotny tekst lub logo, dlatego może wykroczyć poza dozwolony obszar roboczy.
ETAP 3 - PROJEKT TYŁU SMYCZY
Obszar roboczy strony wewnętrznej smyczy przygotowujemy bardzo podocznie do obszaru roboczego frontu, lecz bez wydzielania granic wertykalnych - linii pionowych w odstępach 4cm od lewej i prawej krawędzi.
Nie wykonujemy nadruków symetrycznych (pasowanych). Tył smyczy drukowany jest z metra co oznacza, że nie mamy wpływu na to, gdzie zaczyna się, a gdzie kończy projekt tyłu. Plik nadruku strony wewnętrznej tworzymy w sposób umożliwiający jego zapętlenie.
W dowolnym programie graficznym tworzymy prostokąt o wymiarach: 90cm długość oraz 2.3cm wysokość (format brutto).
Analogicznie do projektu frontu smyczy, wyznaczamy granice horyzontalnego obszaru roboczego, dodając linie pomocnicze w odległości 3mm od górnej krawędzi oraz 3mm od dolnej krawędzi.
W ten sposób wyznaczony został obszar roboczy tyłu smyczy (znaczony na poniższym rysunku na zielono), w którym umieszczamy teksty, logotypy oraz inne dowolne grafiki, z zachowaniem opisanych wcześniej odstępów poziomych.